Wednesday, May 27, 2009

mertuaku

pg ni aku terkejut seawal kul 5pg.teringat pd mak mertuaku genap 4thn bln ni dia meninggalkan kita semua(AL'FATIHAH).ibu mertuaku seorg yg gigih,pg seawal kul 6 dah bersiap2 utk pergi menoreh getah.aku hanya membantu kerja2 umah shj.maklum lah aku xpandai buat kerja2 kg dan kerja2 umah, tapi aku tabik dgn dia sbb xsuka campur tangan dlm hal umah tangga anak2 dia, walau aku tahu makmertuaku xberapa suka pd ku(sbb dia ada calon menantu lain) aku nampak wanita moden tapi(dara tetap utk suami).aku masih ingat saat dia terlantar dkt hospital, aku sempat menjaganya selama satu minggu ,bila tiba aku nak balik ke ktn,pertama kali aku lihat dia menitis airmata .mungkin dia berasa mmg betul pilihan anaknya.(xtahulah takut aku je yg perasan).skrg aku sbagai makmertua kena redha pd pilihan anak, jgn tengok pd luaran saja.(khas utk anak lelakiku)

3 comments:

karipapsayur said...

mungkin dia berasa mmg betul pilihan anaknya.(xtahulah takut aku je yg perasan)

keh3.. ma je yang berani kerat rambut opah masa kat spital dulu!

p/s: patut la awal pagi tadi saya dengar bunyi klung klentang kat dapor.. harap maaf sy x bole bgn membantu. QZ hok hek sebelom tu.

N.Q.R said...

a'aa....arwah opah mengadu kat mak jang ke mak lang kan??? (teringat atuk nanges kat kubur opah masa raya)

karipapsayur said...

no new story kah?? Update la opah!